سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بدنی جذاب با بدنسازی

نظر

بدنسازی برای زنان خوب است یا بد؟ خانم ها اگر ورزش بدنسازی را انجام دهند بدنی مردانه و حجیم خواهند داشت؟ ورزش بدنسازی چه فوایدی برای بانوان دارد؟ چرا باید دختران نیز بدنسازی تمرین کنند؟ ورزش بدنسازی، ورزشی مردانه است یا زنانه؟ در این بخش از پرداد جیم، به این نتیجه می رسیم که آیا خانم ها هم باید به باشگاه بدنسازی و فیتنس بروند یا خیر.

از قدیم این تصور وجود داشته است که بدنسازی ورزشی است که موجب تقویت عضلات شده و از بدن فرد، بدنی چند تیکه و بسیار عضلانی می سازد و این نوع شکل بدن برای زنان زیبا نیست. بسیاری از خانم ها این تصور را دارند که اگر بدنسازی کار کنند، اندام آن ها از حالت زنانه به شکل و شمایل مردانه تبدیل می شود. حال می خواهیم پاسخ این سوال را بدهیم که آیا ورزش بدنسازی یا همان کار با دستگاه (وزنه) برای بانوان مفید است یا مضر؟

اما باید بدانیم که بدنسازی برای زنان مانند مردان نخواهد بود. در واقع در ورزش بدن سازی این عضلات هستند که تقویت می شوند و حجیم می شوند البته نه حجیم به معنای که ما در ذهن داریم یعنی برجسته شدن عضلات به گونه ای که به حالت تیکه ای دیده شود. بلکه ورزش بدن سازی باعث می شود تا عضلات ضعیف بدن قوی تر شده و از دردهای عضلانی نظیر کمر درد ، پادرد و افتادگی شکم جلوگیری شود.

مردانی که ورزشهای بدن سازی را انجام می دهند به دلیل داشتن هورمونهای مردانه استروژن دارای عضلات حجیم و تیکه ای می شوند اما این ورزش در زنان این حالت را ایجاد نخواهد کرد بلکه باعث می شود عضلات ضعیف بدن قوی تر شده و شکل بگیرد یکی از شکایتهای معمول خانومها درد کمر و پا است. ورزش بدن سازی با کمک دستگاه های بدن سازی باعث می شود عضلات کمر ، گردن و پا تقویت شوند و دیگر خبری از کمر درد و پا درد نباشد.

اگر ورزش بدن سازی به همراه خوردن مکمل های ورزشی باشد قطعا حجیم شدن عضلات از پیامدهای آن خواهد بود ولی در صورتی که تنها بدن سازی را با کمک دستگاه ها انجام میدهید مطمئن باشید هیچ گاه اندامی مردانه پیدا نخواهید کرد. به همراه بدن سازی انجام ورزشهای هوازی نظیر ایروبیک، بادی بیوتی، اسپینینگ و … بسیار  کمی می کند و باعث میشود فرد چربی سوزی داشته و حجم چربی های بدنش کمتر شود. با سوختن چربی ها  فرد لاغر تر به نظر می رسد و دیگر خبری از چربی های اضافی اطراف شکم و پهلو ها نیست و بدن ورزیده تر به نظر می رسد.

اگر تصمیم خود را برای تناسب اندام و فیتنس شدن گرفته اید و در مجموعه ورزشی پرداد ثبت نام نکرده اید، همین امروز اقدام کنید. چون پرداد، یکی از بهترین باشگاه های ورزشی در شهر مشهد است که فقط مخصوص بانوان است.